مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 14:152023-11-05پزشكي

گزارش 80 مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در کرمانشاه


رییس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از بتدای امسال تا به امروز، 80 مورد گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منواکسید کربن در استان گزارش شده است.

- مسعود قلعه سفیدی، رییس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص استفاده ایمنی از وسایل گازسوز به خصوص بخاری در فصل سرمای سال، اظهار کرد: بحث غرق شدگی در 6 ماه نخست سال و بحث گازگرفتگی در 6 ماهه دوم سال، دو مأموریت در طول سال است که بر مأموریت های اورژانس اضافه می شود.

وی ادامه داد: با شروع فصل سرما؛ بحث استفاده از وسایل گاز سوز و نفت سوز را داریم که به علت عدم رعایت ایمنی، تولید گاز منواکسید کربن که بی رنگ و بی بو است مشکلاتی برای همشهریان به وجود می آورد.

رییس اورژانس و پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، سردرد، حالت تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و سوزش چشم را به عنوان علائم مسمومیت با گاز منو اکسید کربن عنوان و خاطرنشان کرد: این گاز به آن حد خطرناک است که از آن به عنوان قاتل خاموش یاد می شود.

وی از شهروندان خواست حتما از وسایل گازسوز استاندار استفاده کنند و افزود: در نصب لوله بخاری توجه داشته باشید، لوله باید گرم و داغ باشد مسیر دودکش را حتما بررسی کنید، شعله باید به رنگ آبی بسوزد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش 80 مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در کرمانشاه

گزارش 80 مورد گازگرفتگی از ابتدای امسال در کرمانشاه