مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:052023-11-08اجتماعي

لزوم توجه جدی به بحث محیط زیست طبیعی


مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است بحث محیط زیست طبیعی که کمتر مورد توجه قرار گرفته توجه جدی نسبت به آن انجام شود و این نشست نقطه عطف و خروجی مناسب برای این حوزه باشد.

- سعید یوسف پور 17 آبان ماه در نشست تخصصی معاونان محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری یک درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در استان پنج منطقه حفاظت شده، یک پارک ملی، سه منطقه شکار ممنوع و هشت تالاب کوهستانی وجود دارد که بزرگترین آن ها تالاب بین المللی چغاخور بوده که در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

وی افزود: 433 گونه جانوری، 301 گونه پرنده، 49 گونه خزنده و 1360 گونه گیاهی رکورد و معرفی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از زمانی که در مسئولیت مدیریت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری هستم دو بحران را در استان پشت سر گذاشتیم که مهم ترین آن سیل شدید در استان بود که حدود 20 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت های محیط زیست از جمله راه ها، آبشخورها و قنات ها وارد شد البته اعتبار یک میلیارد تومانی از سوی مدیریت بحران اختصاص داده شد.

یوسف پور با بیان اینکه عمده تمرکز اداره کل بر مسائل محیط زیست طبیعی است، تصریح کرد: در این راستا 30 کارگاه حضوری و آنلاین برگزار شده و دو همایش ملی با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم توجه جدی به بحث محیط زیست طبیعی

لزوم توجه جدی به بحث محیط زیست طبیعی