مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:202023-11-01پزشكي

با این توصیه ها، از دندان هایتان مراقبت کنید


رییس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: ملاحظات تغذیه ای، یعنی کاهش دریافت کربوهیدرات های تخمیرپذیر، کاهش پلاک دندانی و میکرو ارگانیسم ها از طریق رعایت بهداشت دهان، - ایسنا/خوزستان رییس گروه سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: ملاحظات تغذیه ای، یعنی کاهش دریافت کربوهیدرات های تخمیرپذیر، کاهش پلاک دندانی و میکرو ارگانیسم ها از طریق رعایت بهداشت دهان، استفاده از فلوراید و مواد آنتی میکروبیال موضعی و استفاده از خدمات دندانپزشکی ترمیمی در برنامه های کنترل پوسیدگی، راه های کنترل پوسیدگی های دندانی هستند.

دکتر معصومه رجب نژاد در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در زمان مناسب، منجر به تشکیل لایه میکروبی روی سطح دندان می شود.

دو تا پنج دقیقه بعد از مصرف غذا مخصوصا مواد قندی، باکتری های موجود در لایه میکروبی با مصرف قندهای موجود در مواد غذایی، اسیدی تولید می کنند که باقی ماندن آن در دهان به مدت 20 دقیقه تا یک ساعت، مینای دندان را تخریب می کند و موجب شروع پوسیدگی می شود.

کنترل پوسیدگی های دندانی وی افزود: ملاحظات تغذیه ای، یعنی کاهش دریافت کربوهیدرات های تخمیرپذیر، کاهش پلاک دندانی و میکرو ارگانیسم ها از طریق رعایت بهداشت دهان، استفاده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این توصیه ها، از دندان هایتان مراقبت کنید

با این توصیه ها، از دندان هایتان مراقبت کنید