مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 14:352023-11-17فناوري

دستگاه سونوگرافی پوشیدنی ابداع شد


دانشمندان مؤسسه فناوری ماساچوست موفق به ابداع یک برچسب سونوگرافی پوشیدنی موسوم به cUSB-Patch شده اند که می تواند مانند سونوگرافی اما بدون نیاز به ژل و متخصص، - دانشمندان مؤسسه فناوری ماساچوست موفق به ابداع یک برچسب سونوگرافی پوشیدنی موسوم به cUSB-Patch شده اند که می تواند مانند سونوگرافی اما بدون نیاز به ژل و متخصص، از اندام ها تصویربرداری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران مؤسسه فناوری ماساچوست(MIT) یک پَچ فراصوت پوشیدنی طراحی کرده اند که می تواند مانند سونوگرافی معمولی، بدون نیاز به ژل سرد یا اپراتور از اندام ها تصویربرداری کند.

در حالی که این پچ در ابتدا به منظور اندازه گیری میزان پر بودن مثانه طراحی شده بود، اکنون پژوهشگران می گویند که می تواند برای تصویربرداری از سایر اندام های داخلی نیز سازگار شود و روش جدیدی برای نظارت بر بیماری ها ارائه دهد.

سونوگرافی به طور گسترده در عمل بالینی استفاده می شود و به عنوان یک روش تصویربرداری بدون درد و غیر تهاجمی از اشعه یونیزان استفاده نمی کند و تصاویر را در لحظه ارائه می دهد.

با این حال در حال حاضر، سونوگرافی به شرایطی نیاز دارد که بیمار روی یک تخت دراز بکشد و از یک ژل رسانا(معمولاً سرد) و یک اپراتور برای کار با دستگاه استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه سونوگرافی پوشیدنی ابداع شد

دستگاه سونوگرافی پوشیدنی ابداع شد