مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:452023-10-28اقتصادي

افزایش واردات بدون استفاده از ذخائر ارزی ایران در قطر


آمارهای رسمی نشان می دهد که علیرغم افزایش واردات کالاهای اولیه، واسطه ای، سرمایه ای و مصرفی در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول پارسال، ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی تامین شده و از ذخایر ارزی آزاد شده در حساب بانک های قطر نیز هنوز استفاده نشده است.

- آمارهای رسمی نشان می دهد که علیرغم افزایش واردات کالاهای اولیه، واسطه ای، سرمایه ای و مصرفی در نیمه اول امسال نسبت به نیمه اول پارسال، ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی تامین شده و از ذخایر ارزی آزاد شده در حساب بانک های قطر نیز هنوز استفاده نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آمار عملکرد واردات شش ماهه رسمی منتشر شده نشان می دهد با وجود کاهش صادرات، واردات انواع کالاها افزایش یافته است و در صورت دقت بیشتر در جزییات و ترکیب واردات این کالاها مشخص می شود که بخش عمده ای از آنها کالاهای سرمایه ای و واسطه ای بوده که به منظور تحقق رشد تولید و کاهش تورم که همان شعار سال است در حال انجام بوده و آمارها بیانگر همین موضوع است.

در این بازه زمانی با وجود رشد واردات کالاهای سرمایه ای و واسطه ای سهم واردات کالاهای مصرفی از 13 درصد به 10 درصد کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر سهم واردات کالاهای اولیه و واسطه ای و کالاهای سرمایه ای به ترتیب از 71.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش واردات بدون استفاده از ذخائر ارزی ایران در قطر

افزایش واردات بدون استفاده از ذخائر ارزی ایران در قطر