مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 14:302023-11-13سياسي

آموزش عالی با کیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است


رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در مورد نقش کیفیت آموزش عالی در مرجعیت علمی، گفت: آموزش عالی باکیفیت، بستر مناسب تحقق مرجعیت علمی است و بدون آموزش عالی باکیفیت مرجعیت علمی به خوبی محقق نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی باقر طاهری نیا در چهاردهمین نشست از سلسله نشست های تخصصی نخستین همایش ملی مرجعیت علمی که امروز با عنوان کیفیت آموزش عالی و نقش آن در مرجعیت علمی در مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد، با بیان این که یکی از وجوه شخصیتی رهبر انقلاب، شخصیت علمی، دینی و نو اندیش ایشان است؛ گفت: رهبری از ابتدای دهه 80 که بحث نهضت نرم افزاری را مطرح کردند، در بیانات خود به موضوع مرجعیت علمی اشاره کردند و در سال 87 به صراحت فرمودند که هدف ما باید مرجعیت علمی در دنیا باشد.

این موضوع باب جدیدی را در کنار تمدن سازی ایجاد کرد.

وی در مورد نسبت آموزش عالی با مرجعیت علمی، توضیح داد: دانشگاه به عنوان نهاد علم، زیست بوم تحقق مرجعیت علمی است و اگر دنبال نقطه کانونی مرجعیت علمی باشیم، نهال مرجعیت علمی در داخل دانشگاه ها و پژوهشگاه ها شکل می گیرد، ولی مرجعیت علمی به دانشگاه محصور نمی شود.

رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی خاطر نشان کرد: عضو هیات علمی کنش گر اصلی مرجعیت علمی است و ضلع دیگر مرجعیت علمی، دانشجوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش عالی با کیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است

آموزش عالی با کیفیت، بستر تحقق «مرجعیت علمی» است