مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 10:152023-11-14اقتصادي

سود اصلی کوله بری به جیب چه کسانی می رود؟


بررسی پیامد های تسهیل تجارت غیررسمی نشان می دهد برخلاف این تصور که تسهیل کوله بری منجر به رشد اقتصادی مردم مناطق مرزی خواهد شد؛ اما سود اصلی حاصل از تسهیل مبادلات مرزی به جیب سرمایه داران و قاچاقچیان بزرگ می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تسنیم، طی سال های گذشته همواره یکی از دغدغه های اصلی دولت های مختلف، اشتغال جوانان در تمام نقاط کشور بوده و در همین رابطه راهکار های گوناگونی توسط مسئولان کشور پیاده سازی و اجرایی شده است.

حال باتوجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت کشور در استان های مرزی سکونت دارند به نظر می رسد مسئله اشتغال مردم این نواحی با وجود تمام مزیت های جغرافیایی و استراتژیک بودن منطقه مرزنشین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما متأسفانه در چندین سال اخیر معیشت مردم مناطق مرزی با سیاست گذاری موقت به کار های ناپایداری نظیر واردات کالا های غیرمجاز و قاچاق گره خورده است.

از عمده ­ترین عوامل ضعف اقتصادی - اجتماعی در نواحی مرزی می توان به ناتوانی در تولید، فقدان اشتغال پایدار، پایین بودن درآمد مردم و عدم دسترسی به نیاز های اولیه اشاره کرد و همین مسائل زمینه را برای معضلات و نابسامانی هایی همچون مهاجرت، قاچاق کالا و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سود اصلی کوله بری به جیب چه کسانی می رود؟

سود اصلی کوله بری به جیب چه کسانی می رود؟