مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 13:052023-11-11سياسي

ایران در یونسکو جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد


نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس عمومی یونسکو، جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و بر نیاز فوری بر رسیدگی به این اقدمات تاکید کرد.

- نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس عمومی یونسکو، جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم و بر نیاز فوری بر رسیدگی به این اقدمات تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چهل ودومین نشست کنفرانس عمومی یونسکو که در تاریخ 7 نوامبر 2023 در صحن یونسکو در جریان بود، با اشاره به جایگاه مهم و استراتژیک ایران در منطقه گفت: جایگاه ایران آن را به کشوری تبدیل کرده که مانند یک پل فرهنگی در منطقه است که تعاملات علمی و فرهنگی را فراتر از مرزها و تمدن ها تقویت می کند.

همچنین می توان از جندی شاپور، قدیمی ترین دانشگاه جهان در جنوب شرق ایران، به عنوان یک نمونه یاد کرد که بزرگداشت 1750اُمین سالگرد تاسیس آن در سال 2017 در فهرست مشاهیر یونسکو به ثبت رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: میراث غنی ایران در انتقال دانش صرفا به گذشته تعلق ندارد و ایران می تواند همچنان نقش مهمی در ترویج تعاملات فکری منطقه ایفا کند.

صالحی با توجه به پیشینه غنی تاریخی ایران اظهار داشت: برای آن که ایران بتواند نقش منحصر به فرد خود را در تسهیل تعاملات بین فرهنگی ایفا کند، لازم است که دفتر خوشه ای یونسک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در یونسکو جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

ایران در یونسکو جنایت های رژیم صهیونیستی را محکوم کرد