مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-28اجتماعي

زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان مرکزی تحت پایش شدید محیط زیست


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همزمان با شروع فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر در قالب پایش تالاب ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر استان در حال انجام است.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اقدامات پیشگیرانه و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همزمان با شروع فصل سرما و ورود پرندگان مهاجر در قالب پایش تالاب ها و زیستگاه های پرندگان مهاجر استان در حال انجام است.

یوسف یوسفی ششم آبان ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این گشت و پایش های مستمر در تالاب میقان اراک و سایر زیستگاه های پرندگان مهاجر استان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز شده، افزود: تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه تالاب میقان اراک به عنوان یک زیستگاه مهم پرندگان مهاجر، در فصل های پاییز و زمستان از 53 گونه پرنده مهاجر میزبانی می کند، هدف از برگزاری این گشت ها و پایش ها را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر عنوان و تاکید کرد: شناسایی به موقع کانون های بیماری در حفظ حیات وحش نقش موثری دارد.

یوسفی اظهار کرد: تالاب میقان اراک در زمستان سال های 1395 و 1399 و 1400 با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو شد، بر این اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان مرکزی تحت پایش شدید محیط زیست

زیستگاه های پرندگان مهاجر در استان مرکزی تحت پایش شدید محیط زیست