مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 12:552023-10-26اقتصادي

مهم ترین چالش بنگاه های اقتصادی


یک کارشناس از کمبود نقدینگی به عنوان چالش مهم بنگاه های تولیدی یاد کرد و گفت: شوک نرخ ارز در کوتاه مدت موجب عدم تناسب درآمدها و هزینه های بنگاه های تولیدی و افزایش تقاضای سرمایه درگردش می شود.

- یک کارشناس از کمبود نقدینگی به عنوان چالش مهم بنگاه های تولیدی یاد کرد و گفت: شوک نرخ ارز در کوتاه مدت موجب عدم تناسب درآمدها و هزینه های بنگاه های تولیدی و افزایش تقاضای سرمایه درگردش می شود.

رضا علیخانزاده در گفت وگو با ایسنا، یکی از چالش های مهم بنگاه های تولیدی در کشور را بحث کمبود نقدینگی و عدم تامین مالی مناسب دانست و گفت:در حال حاضر واحدهای تولیدی بنا به شرایط خود نیازمند دریافت تسهیلات سرمایه در گردش از بانکها هستند و در بسیاری موارد این سرمایه را صرف تامین مواد اولیه یا پرداخت هزینه های جاری می کنند.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، مساله رکود تورمی، افزایش دستمزد، قیمت مواد اولیه و نرخ ارز نیز در درازمدت موجب تنگنای شدید بنگاه به لحاظ مالی می شود و در نهایت سرمایه در گردش بنگاه تولیدی با توجه به قدرت خرید آن محدودتر می شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شوک نرخ ارز در کوتاه مدت، موجب افزایش نرخ تورم بخش های تولیدی می شود، افزود:در چنین شرایطی میان هزینه ها و درآمدهای بنگاه عدم تناسب به وجود می آید و موجب افزایش تقاضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین چالش بنگاه های اقتصادی

مهم ترین چالش بنگاه های اقتصادی