مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 19:352023-10-26بين الملل

ایران: بحران اوکراین تبعات پیروی از امنیت تحمیلی توسط ناتو را نشان می دهد


معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد بحران اوکراین تبعات پیروی از امنیت تحمیل شده توسط ائتلاف ناتو را نشان می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، محمد حسن شیخ الاسلامی، معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت بحران اوکراین به مثالی آشکار برای نشان دادن تبعات ناشی از پیروی از الگوهای امنیتی طراحی شده در غرب تبدیل شده است.

  شیخ الاسلامی در همایش امنیت اوراسیا گفت: بحران اوکراین مثال روشنی است که نشان می دهد چگونه پیروی کردن از الگوهای امنیتی تحمیل شده توسط ناتو متاسفانه باعث ایجاد یک جنگ غیرضرور و مخرب می شود.

این دیپلمات خاطرنشان کرد که معماری امنیتی کنونی منافع بسیاری از کشورها را در نظر نمی گیرد و در جهت منافع غرب شکل گرفته است.

  وی گفت: اطمینان داریم هر گونه تمایل برای سلطه، یکجانبه گرایی، نظامی گری منطقه، ایجاد بلوک های نظامی، تمایل برای مداخله در امور دیگران امنیت ما را تضعیف می کند و باعث ایجاد رقابت ها و تنش های مخربی می شود که در نهایت به جنگ منتهی می شوند.

روسیه به شدت با هرگونه حرکت در راستای الحاق اوکراین به ناتو مخالفت کرده است و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه هشدار داده که این یک خط قرمز برای روسیه خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران: بحران اوکراین تبعات پیروی از امنیت تحمیلی توسط ناتو را نشان می دهد

ایران: بحران اوکراین تبعات پیروی از امنیت تحمیلی توسط ناتو را نشان می دهد