مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:502023-10-30فناوري

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چقدر شده است؟ کدام استان به این شبکه متصل شده؟


اخیرا استاندار هرمزگان از اتصال 13 روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

طبق گفته این مقام مسئول در مهر ماه سال جاری، حسب اقدامات انجام شده در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، - جی پلاس؛ شبکه ملی اطلاعات که یکی از مهم ترین پروژه های دولت سیزدهم محسوب می شود، طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون 63 درصد پیشرفت داشته است.

طبق گزارش ایسنا، شبکه ملی اطلاعات را می توان به نوعی یکی از شناسنامه های کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در نظر گرفت.

این پروژه چندین بار و در دوره های قبل مورد بررسی قرار گرفت و حتی اسماً راه اندازی شد اما نتوانست آنچه را که مد نظر مسؤولان بود، کاملاً به نمایش بگذارد.

به گفته ی مسؤولان این حوزه، شبکه ملی اطلاعات شامل سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا می شود که مسؤولیت تکمیل هر یک از این لایه ها را بخش های مختلف بر عهده دارند.

استفاده از شبکه ملی اطلاعات مزیت هایی داشته که از آن جمله می توان به افزایش کیفیت و کاهش نرخ استفاده از اینترنت داخلی در مقایسه با اینترنت خارجی اشاره کرد و از آنجایی که بخش اعظمی از استفاده کاربران اینترنتی مشاهده و دانلود فایل های ویدئویی است که با استفاده از شبکه ملی این بخش هم با کیفیت و سرعت بهتری ارائه می شود و افزایش استفاده کاربران از اینت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چقدر شده است؟ کدام استان به این شبکه متصل شده؟

پیشرفت شبکه ملی اطلاعات چقدر شده است؟ کدام استان به این شبکه متصل شده؟