مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 09:352023-11-05سياسي

برگزاری کنفرانسی با رویکرد زلزله های کلانشهر تهران از سوی پژوهشگاه زلزله شناسی


نهمین دوره کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE9) با شعار «زلزله و کلانشهرها؛ با تأکید بر زلزله تهران» در اردیبهشت ماه سال آینده از سوی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار می شود.

- نهمین دوره کنفرانس بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله (SEE9) با شعار زلزله و کلانشهرها؛ با تأکید بر زلزله تهران در اردیبهشت ماه سال آینده از سوی پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استقرار ایران زمین در میان دو صفحه اروپا- آسیا و عربستان، تجربه زلزله های شدید در طول تاریخ، وقوع زلزله های شدید در دهه های اخیر و خسارت های انسانی- اجتماعی و اقتصادی ناشی از آنها بیانگر لرزه خیزی زیاد و آسیب پذیری شدید کشور در برابر زلزله است.

بر اساس داده های منتشر شده بیش از 130 زلزله نیرومند در قرن بیستم در ایران رخ داده است که زیان های اجتماعی و اقتصادی فراوانی بر جای گذاشته و نشانگر لرزه خیزی و آسیب پذیری این کشور محسوب می شود.

متأسفانه در پی بعضی از این حوادث طبیعی ناگوار اسناد و بناهای بسیار با ارزش تاریخ فرهنگ باستانی ایرانی نیز با خاک یکسان شده است.

تمامی حقایق فوق حاکی از لزوم تمرکز بر روی یافتن راه حلی برای جلوگیری و کاهش این اثرات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری کنفرانسی با رویکرد زلزله های کلانشهر تهران از سوی پژوهشگاه زلزله شناسی

برگزاری کنفرانسی با رویکرد زلزله های کلانشهر تهران از سوی پژوهشگاه زلزله شناسی