مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 14:002023-11-06اقتصادي

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوری خراسان رضوی گفت: میزان تولید زعفران نسبت به سال گذشته حداقل 20 درصد و نسبت به سال های عادی مانند سال های 1398 و 1399، - 50 درصد کاهش داشته است.

غلامحسین ساربان در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان رضوی در حوزه محصولات زراعی و باغی بالغ بر 80 محصول دارد که محصولات باغی استان 36 محصول و پسته با 130 هزار هکتار بیشترین درآمد ناخالص را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: زعفران با 92 هزار هکتار در خراسان رضوی بالغ بر 76 درصد وسعت اراضی زعفران کشور را در برگرفته و این استان قطب تولید زعفران کشور است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوری استان تصریح کرد: گیاه زعفران به شدت تحت تاثیر دو پارامتر اقلیمی شامل دما و بارندگی است و از این جهت، سال زراعی گذشته، سال زراعی مناسبی نبود؛ چراکه با ورود سامانه پرفشار سیبری به استان، دما در دی ماه بسیار کاهش پیدا کرد و به زیر صفر رسید، به طوریکه این گیاه فرصت مناسبی برای رشد و ذخیره مواد غذایی نداشت.

ساربان ادامه داد: علی رغم پیش بینی های هواشناسی، سال بسیار خشکی تجربه کردیم و میزان بارندگی به 111 میلیمتر رسید که کمترین میزان بارندگی نسبت به دوره بلند مدت بود و 53.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی

کاهش 50 درصدی تولید زعفران در خراسان رضوی