مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:122023-11-04اقتصادي

هدر رفت 50 درصدی آب توسط کانال های انتقال آب کشاورزی در خراسان شمالی


سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هدر رفت 50 درصدی آب توسط کانال های سنتی و خاکی انتقال آب کشاورزی در این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از هدر رفت 50 درصدی آب توسط کانال های سنتی و خاکی انتقال آب کشاورزی در این استان خبر داد.

سامان محمدی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کانال های انتقال آب سنتی و خاکی در استان سبب شده تا میزان راندمان آبیاری تا 50 درصد کاهش یابد.

وی گفت: در این استان 11 هزار و 500 کیلومتر کانال کشی سنتی و خاکی وجود دارد که پوشش بتنی ندارد.

محمدی افزود: طی 20 سال گذشته فقط چهار هزار و 500 کیلومتر از این کانال ها، سیمانی و لوله گذاری شده اند و مابقی نیاز به اعتبار ویژه دارد تا کانال کشی و لوله گذاری انجام شود.

وی ادامه داد: برای سیمانی و لوله گذاری هر کیلومتر از این کانال ها نیاز به یک میلیارد تومان اعتبار است اما اعتبارات اختصاص یافته در این حوزه محدود است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه کانال کشی با اعتبارات استانی و ملی صورت می گیرد، تصریح کرد: مجموع اعتبارات استانی سازمان 40 تا 50 میلیارد تومان است بنابراین با اختصاص اعتبارات قطره چکانی نمی توان در اجرای این پروژه سرعت بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدر رفت 50 درصدی آب توسط کانال های انتقال آب کشاورزی در خراسان شمالی

هدر رفت 50 درصدی آب توسط کانال های انتقال آب کشاورزی در خراسان شمالی