مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 11:502023-11-18اقتصادي

ساخت دستگاه پوشش دهی لایه های کربن شبه الماسی در محیط پلاسما


سامانه پوشش دهی لایه های کربن شبه الماس دستاورد یکی از شرکت های دانش بنیان است که علاوه بر کاربرد در جواهرسازی برای لایه نشانی قطعات صنعتی نیز کاربرد دارد.

- سامانه پوشش دهی لایه های کربن شبه الماس دستاورد یکی از شرکت های دانش بنیان است که علاوه بر کاربرد در جواهرسازی برای لایه نشانی قطعات صنعتی نیز کاربرد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ابوطالب مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان پلاسما را حالت چهارم ماده دانست که به دلیل خواص بسیار منحصر به فرد در زمینه های مختلف مانند الکترونیک، اپتیک، صنایع دارویی، کشاورزی و پزشکی کاربردهای وسیعی یافته است، گفت: ما با توسعه ابزارهای مبتنی بر پلاسما، سامانه ای را در حوزه صنایع غذایی توسعه دادیم که قادر به استریل پودر مواد غذایی است.

این روش در عین حفظ کیفیت غذا، موجب کاهش بار میکروبی می شود.

وی ادامه داد: حوزه دیگری که در آن ورود کردیم، سلول های خورشیدی است؛ به این ترتیب که در سامانه پلاسمای ماکروویو سطح خلأ توانستیم بازدهی سلول های خورشیدی را افزایش دهیم و همچنین زمان مورد نیاز برای تولید این سلول ها را کاهش دهیم.

مرادی، حوزه دیگر فعالیت این مجموعه را چاپ و بسته بندی ذکر و خاطر نشان کرد: قوطی های مرتبط با صنایع مختلف را با دستگاه هایی که در شرکت تولید کرده ایم به گونه ای پردازش شده که چسبند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه پوشش دهی لایه های کربن شبه الماسی در محیط پلاسما

ساخت دستگاه پوشش دهی لایه های کربن شبه الماسی در محیط پلاسما