مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 11:402023-11-21پزشكي

بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود


یک شرکت دانش بنیان در شیراز توانست برای اولین بار در ایران نسبت به تولید تولید هیالورونیک اسید با وزن های مولکولی مختلف اقدام کرده و دانش آن را بومی سازی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، یکی از شرکت های دانش بنیان  واقع در پارک علم و فناوری استان فارس است توانسته محصولی متفاوت تولید و ارائه کند.

این شرکت دانش بنیان توانسته با تحقیق و تلاش فراوان ماده ای به نام هیالورونیک اسید با وزن های ملکولی متفاوت را برای اولین بار در ایران تولید کنند و در محصولات مختلف از جمله سرم های آبرسان، کرم های آرایشی و بهداشتی ، پیوند قرنیه و سرنگ های تزریقی مفاصل استفاده کنند .

به منظور آشنایی بیشتر با این مجموعه با یکی از اعضای آن به گفتگو پرداختیم، او ابتدا به معرفی خود پرداخت و  گفت:اصغر پارسایی، متولد 1363 و اهل شیراز، استاد دانشگاه شیراز، زند و زرقان و مدیرعامل شرکت رایان نوین پژوهان پارس هستم.

دکترای علوم و تحقیقات  و تولید هیالورونیک اسید برای اولین بار در ایران او از سوابق و مدارک تحصیلی اش سخن گفت و افزود:  لیسانس رشته سلولی ملکولی را در سال 87 درجهرم و ارشد ژنتیک و دکترا رشته ژنتیک ملکولی را از دانشگاه تهران سال 92 و 95 دریافت کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود

بومی سازی ماده ای که در پیوند قرنیه استفاده می شود