مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 08:352023-11-04اقتصادي

سرنوشت مبهم ایران خودرو با استمرار سلطه یک قطعه ساز


شرکت قطعه ساز کروز 2 کرسی از 5 کرسی هیات مدیره شرکت ایران خودرو را در اختیار دارد و به دلیل نقض رای شورای رقابت مبنی بر فروش سهام مدیریتی کروز در ایران خودرو توسط هیات تجدیدنظر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی ترکیب هیات مدیره ایران خودرو نشان می دهد این از 5 کرسی هیات مدیره، 2 کرسی در اختیار شرکت کروز است.

شرکت کروز که یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو است، از مسیر سهامداری شرکت پویا نمایان رستا و تدبیر سرمایه آراد، دو کرسی از 5 کرسی ایران خوردو را در اختیار دارد.

ترکیب هیات مدیره این شرکت به شرح زیر است:  طبق مصوبه شورای رقابت در 13 اسفند 1401، دو شرکت تدبیر سرمایه آراد (سهامی خاص) و پویا نمایان رستا، متعلق به شرکت کروز ( تولیدکننده و تامین کننده قطعات خودرو) است.

این ترکیب هیات مدیره، بیانگر آن است که قطعه ساز سهم جدی در تصمیم گیری و مدیریت ایران خودرو را داراست و این کاملا مغایر با مقوله مدیریت تعارض منافع است زیرا بخش عمده هزینه خودروسازی، تامین قطعه است.

براساس گزارش صورت های مالی سال 1401، در این سال بیش از 134 هزار میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه و قطعات هزینه شده که این مبلغ عمده هزینه های این شرکت را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت مبهم ایران خودرو با استمرار سلطه یک قطعه ساز

سرنوشت مبهم ایران خودرو با استمرار سلطه یک قطعه ساز