مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:522023-10-23پزشكي

خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، عمران خسروی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال اعلام کرد: در حالی که میانگین سنی جمعیت سالخورده و سالمند استان 10 درصد است، میانگین جمعیت سالخورده خلخال و بر اساس آمار استخراج شده از مرکز ملی آمار ایران 15 درصد و بر اساس بررسی های کارشناسان واحد کنترل جمعیت دانشکده علوم پزشکی 17 درصد از کل جمعیت این شهرستان است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی خلخال اضافه کرد: از مجموع 86 هزارو 731 نفر جمعیت این شهرستان، 14 هزار و500 نفر در سن بالای 75 سال قرار دارند که نیازمند ارائه خدمات حمایتی، بهداشتی و مراقبتی هستند.

وی در ادامه از اجرای طرح شناسایی، طبقه بندی و حمایت از سالمندان پرخطر در مقابل بیماری های مختلف در خلخال خبر داد و افزود: انتظار می رود دستگاه های اجرایی عضو شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان، دانشکده علوم پزشکی را دراجرای بهینه این طرح یاری کنند.

دکتر خسروی با بیان اینکه 460 سالمند خلخالی نیازمند حمایت هستند، اظهار کرد: 98 درصد از جمعیت سالخورده در معرض همه گیری بیماری های واگیردار در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شناسایی شدند که البته بخشی از سالخوردگان خلخال تحت حمایت خانواده، همسران و یا فرزندان بوده و یا درآمد مناسب برای ادامه زندگی در شرایط تنهایی را دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است

خلخال پیرترین شهرستان استان اردبیل است