مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 15:352023-10-31فرهنگي

بودجه های اندک انجمن سینمای جوان برای ساخت یک فیلم خوب کفایت نمی کند


کارگردان فیلم کوتاه «میراث باد» گفت: این بودجه های اندک انجمن سینمای جوان برای ساخت یک فیلم خوب کفایت نمی کند و بسیاری از افراد معرفتی فعالیت می کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی کارگردان فیلم کوتاه میراث باد گفت: این بودجه های اندک انجمن سینمای جوان برای ساخت یک فیلم خوب کفایت نمی کند و بسیاری از افراد معرفتی فعالیت می کنند.

نسیم سهیلی در گفت وگو با ایسنا در خصوص فیلم مستند کوتاه میراث باد که در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جایزه جهانی را کسب کرد، اظهار کرد: میراث باد، روایتی از آسیاب های بادی منطقه نشتیفان خواف است که 1700 سال از قدمت آن ها می گذرد و از آن جایی که دغدغه میراث فرهنگی داشتم، تصمیم گرفتم کار مهمی در این زمینه انجام دهم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته خبرنگار بودم و گزارشی در خصوص این آسبادها کار کرده بودم اما کافی نبود.

در آن منطقه فردی به نام آقای گندمی پیدا کردم که آخرین بازمانده نسل آسبادهای آن منطقه و جزو افرادی است که فنون ساخت و تعمیر آسباد را به صورت تجربی آموخته اند که داستان این مستند در مورد آسباد و آقای گندمی است.

کارگردان فیلم کوتاه میراث باد در خصوص چرایی انتخاب عنوان فیلم، تصریح کرد: بادهای 120 روزه ای که از سمت سیستان به خواف می وزد باعث گردش آسیاب های بادی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه های اندک انجمن سینمای جوان برای ساخت یک فیلم خوب کفایت نمی کند

بودجه های اندک انجمن سینمای جوان برای ساخت یک فیلم خوب کفایت نمی کند