مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 08:552023-11-18سياسي

جدال هوارنشینان کردستان با مشقت های زندگی عشایری


خانەهاشان سیاە چادر، لباس تنشان اصیل و سنتی، موسیقی دلخواهشان صدای طبیعت و آسمان سقف بلند و کوەها نگهبان شبانەروزشان؛ از مدرنیتە بە دور و بە اصالت پایبند! - جدال "هوارنشینان" کردستان با مشقت های زندگی عشایری ایسنا/کردستان خانەهاشان سیاە چادر، لباس تنشان اصیل و سنتی، موسیقی دلخواهشان صدای طبیعت و آسمان سقف بلند و کوەها نگهبان شبانەروزشان؛ از مدرنیتە بە دور و بە اصالت پایبند! عاشق طبیعت است و با مشقت دم خور! همە عمر خود را در مسیر قشلاق و ییلاق در حرکت است، هرکجا مرتعی سرسبز بود آنجا خانە اوست.

زندگی کوچ نشینی، قدمتی بە درازای تاریخ دارد، در اصل از همان زمان کە انسان با نیازهای اولیە خود آشنا شد و دام را در راستای رفع نیازهایش بە خدمت بە خود درآورد و از پوست آن ها لباس ساخت و از شیر و گوشت آن ها تغذیە کرد؛ زندگی کوچ نشینی شروع شد.

در دنیای مدرن امروز و پس از گذشت قرن ها هنوزم کە هنوز است طوایفی در کشور وجود دارند کە بە سبک زندگی عشایری و کوچ نشینی روزگار سپری می کنند.

استان کردستان نیز یکی از استان هایی است کە بە دلیل شرایط آب و هوایی و وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی آن و وجود مراتع و دشت های سرسبز دارای ایلات و عشایر بسیاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال هوارنشینان کردستان با مشقت های زندگی عشایری

جدال هوارنشینان کردستان با مشقت های زندگی عشایری