مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 21:002023-11-08اجتماعي

مرگ تدریجی تالاب های فارس با برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی، تالاب های فارس را به سوی مرگ تدریجی برده است، - ایسنا/فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی، تالاب های فارس را به سوی مرگ تدریجی برده است، گفت: متأسفانه تالاب های فارس وضعیت خوبی ندارند و خشک شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس، عطا پورشیرزاد امروز، 17 آبان در نشست هم اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر روی اکوسیستم های تالابی در شیراز گفت: تغییرات اقلیمی و برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی، تالاب های فارس را به سوی مرگ تدریجی برده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بر لزوم چاره اندیشی برای احیای تالاب های فارس تاکید کرد و افزود: استان فارس دارای 14 تالاب است که 5 تالاب آن ثبت کنواسیون رامسر شده است.

تالاب های ارژن و پریشان در منطقه حفاظت شده قرار دارند که ذخیره گاه زیست کره نیز به شمار می آیند و کاملا خشک هستند.

وی با بیان اینکه دو تالاب طشک و بختگان هم در منطقه پارک ملی قرار دارند، افزود: در سال جاری به علت تداوم برداشت های بی رویه آب و همچنین کاهش بارندگی و ریزش های جوی شاهد خشک شدن این تالاب ها بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تدریجی تالاب های فارس با برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی

مرگ تدریجی تالاب های فارس با برداشت های بی رویه آب از منابع زیرزمینی