مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 14:002023-10-24اقتصادي

علت کاهش مهاجرت پرندگان به مازندران


رییس اداره حیات وحش محیط زیست مازندران با اعلام اینکه متوسط جمعیت سالانه پرندگان مهاجر با توجه به خشک شدن تالاب میانکاله و کاهش سطح آب دریایی خزر کاهش پیدا کرده است، - گفت: این کاهش بیشتر مربوط به عدم مهاجرت نوع پرنده چنگر معمولی (پرلا) است که به دلیل کاهش آب دریای خزر و خشک شدن تالاب کمتر حضور پیدا می کنند.

کوروس ربیعی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر در مازندران اظهار کرد: از سال 1398 مطابق قانون شکار صید ممنوع شده و مطابق قانون در حال حاضر پروانه شکار نیز متوقف شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروانه شکار صید داده نمی شود، خاطرنشان کرد: پروانه شکار تنها به صورت محدود آن هم برای مناطق حفاظت شده و تحت شرایط ویژه ممکن است صادر شود.

رییس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت: امسال هرگونه صدور پروانه شکار صید ممنوع است و به نظر می رسد که تا پایان سال نیز این پروانه صادر نشود.

ربیعی در پاسخ به اینکه در چه شهرهایی شاهد بیشترین صید پرندگان هستیم، خاطرنشان کرد: در شهرهای ساحلی و دارای آب بندان های بزرگ مانند بابلسر، جویبار، فریدون کنار، ساری و بهشهر، بیشترین صید پرندگان انجام می شود.

وی افزود: در فریدون کنار صید پرندگان از شیوه های زنده گیری و پهن کردن دام ها و در سایر شهرها بیشتر از سلاح شکاری استفا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش مهاجرت پرندگان به مازندران

علت کاهش مهاجرت پرندگان به مازندران