مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-24اقتصادي

اگر هواپیما «لوکس» است چرا «یارانه سوخت» می گیرد؟


رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: اگر هواپیما کالایی لوکس است، چرا به آن سوخت یارانه ای می دهید؟ چرا پول آن را از 99 درصد مردم می گیرید و خرج یک قشر خاص و افراد متمول جامعه می کنید و آن 99 درصد را از این خدمات محروم می کنید؟ - رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: اگر هواپیما کالایی لوکس است، چرا به آن سوخت یارانه ای می دهید؟ چرا پول آن را از 99 درصد مردم می گیرید و خرج یک قشر خاص و افراد متمول جامعه می کنید و آن 99 درصد را از این خدمات محروم می کنید؟ حرمت الله رفیعی در گفت وگو با ایسنا و در واکنش به اظهارات رییس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر این که پرواز یک کالای لوکس است و فقط گروه خاصی از جامعه از پرواز استفاده می کنند ، اظهار کرد: چرا هواپیما را کالایی لوکس می دانند، وقتی بیش از 50 درصد استفاده کنندگان آن قشر ضعیف جامعه هستند.

آمارها می گوید که بیش از 50 درصد سفرهای داخلی سفرهای زیارتی شهر مشهد و بیش از 50 درصد سفرهای خروجی ایرانی ها به مقصد عتبات عالیات عراق است.

بیشتر این مسافران هم از قشر خاص و متمول جامعه نیستند.

عموم مسافران ایرانی که به خارج از کشور سفر می کنند مقصدشان عراق است، حرف از آنتالیا و استانبول و بلادهای دور و شرق آسیا مثل مالزی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اگر هواپیما «لوکس» است چرا «یارانه سوخت» می گیرد؟

اگر هواپیما «لوکس» است چرا «یارانه سوخت» می گیرد؟