مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-14پزشكي

کاهش 94 درصدی کلسترول بد ژنتیکی با یک داروی جدید


آزمایشات بالینی نشان داده است که یک داروی تک دوز می تواند سطح لیپوپروتیین(a) را تا 94 درصد برای تقریبا یک سال کاهش دهد.

- آزمایشات بالینی نشان داده است که یک داروی تک دوز می تواند سطح لیپوپروتیین(a) را تا 94 درصد برای تقریبا یک سال کاهش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران اولین آزمایشات انسانی داروی جدیدی به نام لپودیسیران(lepodisiran) را انجام دادند و دریافتند که یک تزریق لیپوپروتیین(a) - یک کلسترول بد با پایه ژنتیکی - را برای تقریبا یک سال به سطوح غیرقابل تشخیص کاهش می دهد.

این دارو این پتانسیل را دارد که یک عامل خطر برای بیماری قلبی عروقی را که در حال حاضر هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، از بین ببرد.

برخی از خصوصیات نوعی از کلسترول موسوم به لیپوپروتیین(a) یا Lp(a) با کلسترول لیپوپروتیین با چگالی کم(LDL) و به اصطلاح کلسترول بد مشترک است.

لیپوپروتیین(a) مانند کلسترول LDL باعث ایجاد پلاک در شریان ها می شود و جریان خون را به قلب، مغز و سایر قسمت های بدن کاهش می دهد و آن را به یک عامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی تبدیل می کند.

با این حال، از آنجایی که سطوح بالای لیپوپروتیین(a) ارثی است، تا حد زیادی تحت تاثیر ورزش، رژیم غذایی یا داروها قرار نمی گیرد و هیچ درمانی در حال حاضر برای لیپوپروتیین(a) بالا وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 94 درصدی کلسترول بد ژنتیکی با یک داروی جدید

کاهش 94 درصدی کلسترول بد ژنتیکی با یک داروی جدید