مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-05اقتصادي

کشت بیش از 39 هزار هکتار گندم در فامنین


مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از پایان کشت جو آبی در سطح 3300 هکتار و جو دیم در سطح 6000 هکتار در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 درصد از کشت گندم دیم و بیش از 70 درصد از کشت گندم آبی در اراضی شهرستان انجام شده است.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از پایان کشت جو آبی در سطح 3300 هکتار و جو دیم در سطح 6000 هکتار در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 درصد از کشت گندم دیم و بیش از 70 درصد از کشت گندم آبی در اراضی شهرستان انجام شده است.

منصور خزایی اظهار کرد: در سال زراعی جاری سطح ابلاغی کشت گندم دیم 35 هزار و 500 هکتار و سطح کشت گندم آبی 3600 هکتار بوده که انتظار می رود کشت محصولات پاییزه تا پایان آبان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این شهرستان کشت پاییزه از نیمه شهریور آغاز شده است، سطح کشت کلزای شهرستان را 125 هکتار اعلام و تصریح کرد: کشت کلزا یکی از بهترین کشت های توصیه شده در تناوب با غلات آبی بوده و این کشت به مانند یک ساب سویلر و اصلاحگر طبیعی خاک بوده و نقش مهمی در پایداری تولید غلات دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، خزایی با تأکید بر اینکه تهیه بذور مناسب و اصلاح شده و تغذیه کودی از عوامل تأثیرگذار در دستیابی به عملکرد مطلوب تر است، افزود: در سال زراعی جاری حدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بیش از 39 هزار هکتار گندم در فامنین

کشت بیش از 39 هزار هکتار گندم در فامنین