مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 16:062023-11-14دانش

هوش مصنوعی شیمی دان از یخ در مریخ اکسیژن می سازد


یک هوش مصنوعی شیمیدان جدید ساخته شده است که می تواند تولید اکسیژن را از یخ های موجود در کره مریخ آن هم بدون دخالت انسان امکان پذیر کند.

- یک هوش مصنوعی شیمیدان جدید ساخته شده است که می تواند تولید اکسیژن را از یخ های موجود در کره مریخ آن هم بدون دخالت انسان امکان پذیر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، پژوهشگران دانشگاه علم و فناوری چین(USTC) به کشف مهمی دست یافته اند که می تواند سکونت طولانی مدت در سیاراتی مانند مریخ را ممکن سازد.

آنها با استفاده از یک شیمیدان مخصوص که با هوش مصنوعی طراحی شده است، راهی برای نمونه سازی سریع و ترکیب کاتالیزورهای واکنش تکاملی اکسیژن(OER) یافته اند که می تواند برای تولید اکسیژن آزاد از رسوبات یخی در سیاره سرخ استفاده شود.

این فرآیند جدید همچنین می تواند این کار را در مریخ بدون دخالت انسان انجام دهد و نیاز به منابع تامین شده از زمین را کاهش دهد.

قابل سکونت کردن مریخ با هوش مصنوعی انسان از مدت ها پیش رویای سفر به ستاره ها و استقرار در سیارات دیگر را داشته است و با پیشرفت های قابل توجه در سفرهای فضایی و تلاش ایلان ماسک و شرکت اسپیس ایکس، این رویا اکنون از همیشه نزدیک تر به نظر می رسد.

اما یکی از موانع مهمی که باید بر آن غلبه کرد، فقدان مواد شیمیایی ضروری مانند اکسیژن برای بقای طولانی مدت در یک دنیای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی شیمی دان از یخ در مریخ اکسیژن می سازد

هوش مصنوعی شیمی دان از یخ در مریخ اکسیژن می سازد