مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 15:052023-11-07پزشكي

کشف چگونگی تاثیر نوسانات دما بر چرخه جهانی آب


دانشمندان در تحقیقی که ممکن است پیامدهای مهمی برای آینده منابع آبی ما داشته باشد، ارتباط قابل توجهی بین تغییرات چرخه جهانی آب و نوسانات دما در 2000 سال گذشته را نشان دادند.

- ایسنا/خراسان رضوی دانشمندان در تحقیقی که ممکن است پیامدهای مهمی برای آینده منابع آبی ما داشته باشد، ارتباط قابل توجهی بین تغییرات چرخه جهانی آب و نوسانات دما در 2000 سال گذشته را نشان دادند.

به نقل از ارث، از آنجایی که سیاره زمین با گرم شدن مداوم مواجه می شود، انتظار می رود پیامدهای الگوهای بارندگی و در دسترس بودن آب، بسیار محسوس باشد.

دکتر برونون کنکی از دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس و همکاران وی، تاریخچه جهانی آب و هوا را بررسی کردند؛ کارشناسان این گروه با تجزیه و تحلیل 759 رکورد اقلیمی دیرینه از بایگانی های طبیعی متنوع مانند مرجان ها، درختان، یخ، غارها و رسوبات، نشان دادند که چگونه دوره های افزایش و کاهش دما به طور تاریخی حرکت آب در اطراف زمین را تغییر شکل داده است.

چرخه جهانی آب ارتباط نزدیکی با دمای جهانی دارد.

ما متوجه شدیم که در دوره های زمانی که دما در مقیاس جهانی در حال تغییر است، شاهد تغییراتی در نحوه حرکت آب در اطراف سیاره هستیم؛ ارتباط پیچیده تغییر دما و چرخه آب در تغییرات بارندگی مشخص می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف چگونگی تاثیر نوسانات دما بر چرخه جهانی آب

کشف چگونگی تاثیر نوسانات دما بر چرخه جهانی آب