مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 18:002023-11-12سياسي

سامانه ای که ادویه اصل را از تقلبی تشخیص می دهد


طرح «پیاده سازی و مقایسه سامانه های بینایی، بویایی و چشایی به منظور بررسی کیفیت برخی مواد غذایی» در قالب یک رساله دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی و با حمایت بنیاد ملی علم ایران اجرا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، طرح پیاده سازی و مقایسه سامانه های بینایی، بویایی و چشایی به منظور بررسی کیفیت برخی مواد غذایی در قالب یک رساله دکتری در دانشگاه محقق اردبیلی و با حمایت بنیاد ملی علم ایران اجرا شد.

احمد جهان بخشی، دانش آموخته دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم - طراحی ماشین های کشاورزی که با راهنمایی یوسف عباسپور گیلانده موفق به اجرای این طرح شده اظهار داشت: با افزایش روزافزون جمعیت، تهیه غذای کافی یکی از مسائل پیچیده و مهم در دنیا به ویژه در کشورهای جهان سوم به شمار می رود.

علاوه بر مشکلات کمبود مواد غذایی معضلاتی چون تقلب در مواد غذایی، فساد مواد غذایی، عدم رعایت اصول بهداشتی در تهیه، تبدیل و نگهداری و توزیع و مصرف این مواد موجب بروز مشکلاتی شده است.

وی افزود: مواد غذایی دارای مشتری زیاد و کاربرد عمومی هستند و به همین دلیل گاهی ممکن است افراد سودجو و متقلب به فکر استفاده از بازار پرفروش و پررونق آن بیافتند و برای کم کردن هز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه ای که ادویه اصل را از تقلبی تشخیص می دهد

سامانه ای که ادویه اصل را از تقلبی تشخیص می دهد