مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 17:302023-11-09اقتصادي

بهبود تولید میوه های باغی در شهرستان نطنز


رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروز مگس مدیترانه ای و کرم گلوگاه سلامت درختان انار کشور را نشانه گرفته است و محققین و پژوهشگران باید برای مبارزه اساسی با این دو بیماری دست بکار شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نطنز، مهدی طاهری، رییس موسسه تحقیقات علوم باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در آیین افتتاحیه پانزدهمین جشنواره انار بادرود اظهار کرد: موسسه تحقیقات باغبانی کارهای مفیدی را برای بهبود تولید میوه باغی در شهرستان نطنز آغاز کرده است و برای سه میوه به، گلابی و بادام با شرکت فجر بنیاد مستضعفان تفاهم انجام دادیم و اولین رقم میوه به پاکوتاه به اسم فجر سال آینده معرفی خواهد شد و این رقم ویژه شهرستان نطنز است.

وی افزود: برای جایگزینیِ گلابی با پتانسیل پایین تولید در نطنز، اولین باغ الگویی و سازگاری در منطقه را بنا خواهیم کرد و برای جایگزینی رقم بومی اقدام خواهیم کرد و 60 رقم بادام وارد منطقه شده و رقم های بارده و تحمل خشکی برای آینده باغداران بادرود معرفی خواهد شد.

طاهری گفت: در 40 سال گذشته سرمایه گذاری برای ایجاد باغات میوه توسط دولت انجام شده است و برای افزایش تولید، اشتغال و استقبال متأسفانه انحرافاتی در برنامه داریم، در 20 سال گذشته یک میلیون هکتار باغات اضافه شده که به خاطر کمبود آب و تغییرات اقل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود تولید میوه های باغی در شهرستان نطنز

بهبود تولید میوه های باغی در شهرستان نطنز