مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:452023-11-14اقتصادي

آتش را با آتش نمی توان خاموش کرد!


افزایش قیمت سیگار و تربیت و نظارت خانواده مکمل هم هستند اما اگر چنانچه مراقبت صحیح والدین انجام شود می توان افزایش قیمت را رها کرد و از آن گذشت.

- باشگاه خبری توانا: صبح حوالی ساعت 9 که از روبه روی پارکی رد می شدم شاهد افراد زیادی بودم که یکی در میان سیگار در دست داشتند.

این موضوع ذهن من را به شدت مشغول خود کرد و این سوال برایم پیش آمد، سیگار که خودش مشکل زا هست چه مشکلی از مشکلات را می تواند حل کند؟  مصرف دخانیات به عنوان دومین علل مرگ و میر در دنیا شناخته شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی، سالانه 8 میلیون نفر بر اثر مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند و از این تعداد مرگ و میر، بیش از 7 میلیون نفر آن در نتیجه مستقیم مصرف دخانیات است.

حدود 1.

2 میلیون نفر غیر سیگاری هستند که در معرض این دود قرار گرفتند و جان خود را از دست داده اند.

محیط آلوده به دود سیگار در کودکان و سایر افراد غیر سیگاری نیز باعث بیماری هایی چون سرطان و دیگر بیماری های تنفسی بدخیم می شود که ممکن است در نهایت منجر به مرگ شود.

با توجه به این که در هر 9 ثانیه یک نفر به دلیل مصرف دخانیات می میرد، آثار مصرف دخانیات به یک همه گیری جهانی تشبیه شده است و دخانیات مهم ترین عامل پیشگیری از مرگ زودرس در بسیاری از کشورها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش را با آتش نمی توان خاموش کرد!

آتش را با آتش نمی توان خاموش کرد!