مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 12:002023-11-13اقتصادي

ثبت سفارش واردات 544 میلیون دلار قطعه چینی خودرو با وجود تولید داخل


دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو با بیان اینکه ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان برای خرید قطعات به خارج از کشور منتقل کرده است، گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد بهنیا، امروز در نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، اظهار داشت: صنعت قطعه سازی حدود 200 هزار میلیارد تومان زیان انباشته و حدود 180 هزار میلیارد تومان بدهی بانکی دارد.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بیان داشت: همچنین خودروسازان حدود 50 هزار میلیارد تومان بدهی به صنعت قطعه سازی و حدود 20 هزار میلیارد تومان خرید دین به قطعه سازان دارند.

وی با انتقاد از قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت، ندعی شد: در گذشته که شورای رقابت به موضوع قیمت گذاری خودرو ورود پیدا کرد زمانی بود که واردات خودرو انجام نمی شد اما اکنون که واردات انجام شده و حتی مباحثی در رابطه با واردات خودروی کارکرده مطرح است، بنابراین لزومی نیست که قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت انجام شود.

وی با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان و بلاتکیفی قطعه سازان اظهار داشت: در حدود دو هفته پیش جلسه ای با حضور وزیر صمت و قطعه سازان برگزار شد در جلسه مذکور وزیر صمت در تماس با سایپا و ایران خودرو از آنها خواست که هر چه زودتر مطالبات سرر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سفارش واردات 544 میلیون دلار قطعه چینی خودرو با وجود تولید داخل

ثبت سفارش واردات 544 میلیون دلار قطعه چینی خودرو با وجود تولید داخل