مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 11:352023-10-24سياسي

شورای نگهبان لایحه حجاب مجلس را رد کرد


یکی از پرتکرارترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه مجلس، عدم شفافیت مرزهای ضوابط پیش بینی شده در مصوبه لایحه حجاب است.

به عنوان مثال در ماده(2) این مصوبه، - یکی از پرتکرارترین ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه مجلس، عدم شفافیت مرزهای ضوابط پیش بینی شده در مصوبه لایحه حجاب است.

به عنوان مثال در ماده(2) این مصوبه، وظیفه تدبیر و پیش بینی سازوکار لازم بر عهده وزارت کشور قرار داده شده است اما با دقت در این عبارت مشخص می شود که حدود دامنه این حکم و مرزهای آن روشن نبوده و به عنوان مثال معلوم نیست که آیا شامل تداخل وظایف وزارت کشور با وظایف و مسئولیت های دستگاه های دیگر نیز می شود یا خیر.

لایحه عفاف و حجاب با ابهامات شورای نگهبان به مجلس برگشت.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، لایحه عفاف و حجاب با ابهامات شورای نگهبان به مجلس برگشت.

  لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب شهریورماه امسال برای مدت سه سال به صورت آزمایشی به تصویب مجلس رسیده بود ودر هفته های گذشته در دستور کار شورای نگهبان قرار گرفت.

  به گفته سخنگوی شورای نگهبان پس از برگزاری جلسات کارشناسی متعدد با صاحب نظران، منتقدان، طراحان و نهادهای مخاطب مصوبه در پژوهشکده شورای نگهبان و بررسی تفصیلی جوانب فنی، شرعی و حقوقی مفاد آن، در دو مجمع مشورتی فقهی و حقوقی و با توجه به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان لایحه حجاب مجلس را رد کرد

شورای نگهبان لایحه حجاب مجلس را رد کرد