مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 11:252023-10-31فرهنگي

فرش دستبافت کردستان؛ تبلور فرهنگ جامعە کُردی در سطح جهانی


هرخط و هررنگ آن، تک بە تک رج های آن و هر پیچش و طرحی در آن حکایتی است از یک واقعە، داستان، رویداد، سنت و فرهنگ! - ایسنا/کردستان هرخط و هررنگ آن، تک بە تک رج های آن و هر پیچش و طرحی در آن حکایتی است از یک واقعە، داستان، رویداد، سنت و فرهنگ! فرش دستبافت را می توان آینە تمام نمای فرهنگ هر قوم، کشور و یا ملتی دانست، آینەای کە در آن ذوق، هنر، سلیقە و زیبایی های یک جامعە بە خوبی تبلور پیدا کردە است.

نام کردستان هموارە مترادف با فرش دستبافت بودە و در واقع می توان گفت کە روح فرش کردستان با روح مردمان این دیار پیوندی ناگسستنی دارد، فرش هایی کە از ذوق و سلیقە طراحان و بافندگان آن حکایت دارد.

از دیرباز فرش دستبافت کردستان زبانزد خاص و عام و مورد توجە جهانیان بودە است، فرش دستبافتی کە بافتە دست زنان و مردان هنرمند این خطە است و امروزە در سطح جهانی حرفی برای گفتن دارد.

فرش کردستان از طرح ها و ترکیب رنگ های متنوعی برخوردار است و می توان قالی کردستان را یکی از اصیل ترین و خوش نقش و نگارترین قالی های ایرانی دانست کە هنرمندان این دیار با تبحر و ظرافت خاصی آن را بە عنوان میراثی از خود بە یادگار گذاشتەاند.

نرمی و لطافت، استحکام، ثبات در رنگ و عدم تغییر و دگرگونی آن در رنگ و طرح، نقش و نگارهای مختص بە فرش دستبافت کردستان، سبب شد تا این هنر در سطح جه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستبافت کردستان؛ تبلور فرهنگ جامعە کُردی در سطح جهانی

فرش دستبافت کردستان؛ تبلور فرهنگ جامعە کُردی در سطح جهانی