مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 14:412023-11-11سياسي

آیت الله حسینی بوشهری: معماری غیر اسلامی نباید در شهرها حاکم شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، جمعی از روحانیون عضو شورای اسلامی شهرهای سراسر کشور با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کردند.

رییس جامعه مدرسین، پیروزی انقلاب اسلامی را سبب سنگین تر شدن مسئولیت روحانیت در قبال جامعه دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیتی که در گذشته و قبل از انقلاب بر دوش روحانیت سنگینی می کرد، مضاعف و چند برابر شد.

وی افزود: در ابتدای شروع نهضت امام خمینی(ره) اگرچه قاطبه روحانیت در میدان مبارزه ای که امام مطالبه می کرد، نبودند و در ابتدا تنها جمع محدودی در کنار امام خمینی قرار داشتند؛ اما روحانیت پیوسته این افتخار را داشته که دور از طاغوت های زمان در حرکت بوده است.

    امام جمعه قم ادامه داد: حتی روحانیونی که به اصطلاح مبارز نبودند، پایبندی دینی و اعتقادی به آن ها اجازه نمی داد که به دستگاه طاغوت نزدیک شوند؛ بلکه در چارچوب های دین داری سنتی در کنار مردم بودند.

وی با اشاره به از خودگذشتگی روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: روحانیتی که برای پیروزی انقلاب اسلامی، درس، بحث و همه چیز را تعطیل کرد و نقش روشنگری افکار عمومی را تا زمان پیروزی انقلاب و شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی برعهده داشت، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت های مختلف نظام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله حسینی بوشهری: معماری غیر اسلامی نباید در شهرها حاکم شود

آیت الله حسینی بوشهری: معماری غیر اسلامی نباید در شهرها حاکم شود