مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 17:352023-11-12بين الملل

نیویورک تایمز: حجم به هم ریختگی در اسراییل شگفت آور است


در حالی که دولت دموکرات آمریکا به دولت نتانیاهو برای جنایت تمام عیار در غزه چک سفید امضا داده، تحلیلگر ارشد دموکرات ها تاکید کرد اسراییل در معرض خطری نابودگر است و هرگز آن اسراییل سابق نخواهد شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - توماس فریدمن در نیویورک تایمز نوشت: چند روز قبل از آنکه به تل آویو بروم، بسیاری از دوستان و نزدیکانم هشدار دادند که اسراییل پس از 7  اکتبر، دیگر اسراییل سابق نیست.

آنها حق داشتند.

اسراییل به مکانی تبدیل شده که ساکنان آن هرگز قبلاً در آن زندگی نکرده اند.

جایی که ژنرال ها قبلاً هرگز مجبور نشده بودند از آن محافظت کنند و متحدی به نام آمریکا، هرگز قبلاً مجبور به مداخله و دفاع مستقیم از آن نشده بود.

پس از سفر به اسراییل و کرانه باختری، می فهمم که چرا همه می گفتند این حجم بزرگ از تغییرات پس از حملات غافلگیر کننده حماس روی داده است.

صراحتا بگویم؛ برای من کاملاً روشن است که اسراییل اکنون در معرض خطری واقعی و به مراتب بزرگ تر از هر زمان دیگری از سال 1948 قرار دارد.

به سه دلیل مهم.

نخست اینکه اسراییل با تهدید مجموعه ای از دشمنان مواجه است که جهان بینی خداسالارانه را با تسلیحات مدرن قرن 21 ترکیب کرده اند و دیگر نمی توان  آنها را به عنوان گروه های کوچک شبه نظامی رده بندی کرد، بلکه آنها هر کدام دارای ارتش های جدید با تیپ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: حجم به هم ریختگی در اسراییل شگفت آور است

نیویورک تایمز: حجم به هم ریختگی در اسراییل شگفت آور است