مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 08:102023-10-25بين الملل

شی جینپینگ: چین به همکاری با آمریکا تمایل دارد


شی جینپینگ امروز (چهارشنبه) گفت، چین مایل به همکاری با آمریکاست و دو طرف باید اختلافات را مدیریت کرده و با هم به چالش های جهانی پاسخ دهند.

- شی جینپینگ امروز (چهارشنبه) گفت، چین مایل به همکاری با آمریکاست و دو طرف باید اختلافات را مدیریت کرده و با هم به چالش های جهانی پاسخ دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ رییس جمهوری چین در نامه ای برای ضیافت شام سالانه کمیته ملی روابط ایالات متحده و چین مستقر در نیویورک، نوشت: اینکه ایالات متحده و چین می توانند راه درست را ایجاد کنند یا نه، برای جهان بسیار مهم است.

درخواست رییس جمهوری چین برای ایجاد روابط بیشتر و با ثبات که بر اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و همکاری برد-برد است، پیش از سفر وانگ یی، وزیر خارجه چین به آمریکا در روزهای آتی مطرح شده است.

این سفر از پنج شنبه تا شنبه توسط دیپلمات ارشد چینی بالاترین سطح تعامل حضوری پیش از دیدار مورد انتظار جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و شی جینپنیگ در سانفرانسیسکو در نشست نوامبر همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) خواهد بود.

چند تن از مقام های ارشد آمریکایی شامل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور نیز در تابستان امسال با رییس جمهوری چین در پکن دیدار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شی جینپینگ: چین به همکاری با آمریکا تمایل دارد

شی جینپینگ: چین به همکاری با آمریکا تمایل دارد