مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 16:402023-11-14بين الملل

کاخ سفید: چین به جنگ روسیه کمک تسلیحاتی نکرده است


مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، کاخ سفید اطمینان دارد چین تسلیحاتی به روسیه برای آن که در جنگ اوکراین به کار بگیرد، نداده است.

- مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت، کاخ سفید اطمینان دارد چین تسلیحاتی به روسیه برای آن که در جنگ اوکراین به کار بگیرد، نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، واشنگتن مکررا به پکن علیه دست زدن به چنین اقدامی هشدار داده در حالی که چین نیز اطمینان داده قصدی برای دخالت کردن در جنگ اوکراین و روسیه به نفع هیچ یک از طرفین ندارد.

ماه گذشته میلادی آمریکا 42 شرکت چینی را از بابت حمایت ادعایی از تولیدات نظامی روسیه و به چالش کشیدن محدودیت های تجاری علیه این کشور، تحریم کرد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست روز چهارشنبه جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و شی جینپینگ، همتای چینی وی در اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در سان فرانسیسکو این ارزیابی را مطرح کرد.

موضع چین درباره بحران اوکراین این کشور را دچار اختلاف با آمریکا کرده است که ادعای تبدیل شدن روسیه به یک کشور مطرود در عرصه بین المللی را مطرح ساخته است.

تعدادی از مقام های آمریکایی پکن را به پشتیبانی فعال از مسکو به جای حفظ موضع بی طرفانه متهم کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاخ سفید: چین به جنگ روسیه کمک تسلیحاتی نکرده است

کاخ سفید: چین به جنگ روسیه کمک تسلیحاتی نکرده است