مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 00:452023-11-12اقتصادي

مجوز صادرات نان ابلاغ شد


رییس اتحادیه نان های فانتزی تهران در تشریح آخرین وضعیت صادرات نان ایران توضیح داد: دولت حدود یک ماه پیش اعلام کرد نان های صنعتی که در تولید آنها از آرد آزاد استفاده می شود اجازه صادرات یافته اند که البته همه نان های صنعتی با آرد آزاد تولید می شود.

- رییس اتحادیه نان های فانتزی تهران از افزایش 15 درصدی قیمت نان های صنعتی در سال جاری گفت و تصریح کرد که این میزان از افزایش مطلوب نانوایان نیست و به اقتضای کشش بازار بوده است، وی همچنین کاهش عرضه و افزایش قیمت نان های صنعتی را با آغاز صادرات آن مردود دانست.

محمدجواد کرمی رییس اتحادیه نان های فانتزی (حجیم و نیمه حجیم) تهران در گفت وگو با ایلنا در تشریح  فضای کنونی بازار این اقلام گفت: در اردیبهشت سال 1401 با حذف یارانه و آزادسازی عرضه آرد مصرفی در تولید نان های حجیم و صنعتی، تقاضا برای این نان ها تا 50 درصد کم شد چون قیمت آرد 10 برابر بالا رفته و در پی آن قیمت انواع نان صنعتی به یکباره تا سه برابر جهش یافته بود، اتفاقی که در آن مقطع نانوایان را با چالش روبه رو کرد.

وی افزود: با این حال این جریان شدید کاهش تقاضا تداوم نداشت و در ادامه سال گذشته مصرف کنندگان خرید نان های صنعتی را از سر رفتند هر چند شمار آنها در مقایسه با قبل از آزادسازی به طور کلی 20 درصد کاهش یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز صادرات نان ابلاغ شد

مجوز صادرات نان ابلاغ شد