مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 11:502023-10-27بين الملل

طوفان در مکزیک 27 کشته بر جای گذاشت


دولت مکزیک پنجشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که طوفان اوتیس در این کشور جان دست کم 27 نفر را گرفت و میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، طوفان اوتیس که روز چهارشنبه مکزیک را درنوردید، خیابان ها را آب گرفت، سقف خانه ها و هتل ها را شکافت، ماشین ها را زیر آب برد و ارتباطات، جاده ها و دسترسی های هوایی را قطع کرد و ردی از خرابه ها را در سراسر آکاپولکو (شهری با نزدیک به 900 هزار نفر جمعیت) بر جای گذاشت.

دولت گفت که هنوز چهار نفر بر اثر این طوفان مفقود هستند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رییس جمهور مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی در مکزیکوسیتی با اشاره به خسارات ناشی از طوفان اوتیس که با بادهایی با سرعت 266 کیلومتر در ساعت به جنوب مکزیک رسید، گفت: آنچه آکاپولکو متحمل شد واقعاً فاجعه بار بود.

اوتیس که به طور غیرمنتظره ای در سواحل اقیانوس آرام تشدید شد، چنان قدرتمند بود که درختان بزرگ را از ریشه بیرون آورد، بیمارستان ها را زیر آب برد و مقامات این شهر را مجبور کرد تا صدها بیمار را به مناطق امن منتقل کنند.

دولت مکزیک در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد اما جزییات ناچیزی در مورد چگونگی کشته شدن 27 نفر و یا زخمی شدن تعداد زیادی از مردم ارائه کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طوفان در مکزیک 27 کشته بر جای گذاشت

طوفان در مکزیک 27 کشته بر جای گذاشت