مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-18پزشكي

لزوم استفاده درست از آنتی بیوتیک ها توسط شهروندان


رییس واحد نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم استفاده درست از آنتی بیوتیک ها توسط شهروندان تأکید کرد.

- ایسنا/اردبیل رییس واحد نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر لزوم استفاده درست از آنتی بیوتیک ها توسط شهروندان تأکید کرد.

جلال کرامت 27 آبان در گفت وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه استفاده درست از آنتی بیوتیک ها الزامی است، گفت: استفاده از این داروها باید با نظر پزشک معالج باشد.

وی ضمن بیان اینکه با افزایش آگاهی، مقاومت میکروبی را متوقف کنید، ادامه داد: شهروندان از تجویز خودسرانه داروهای آنتی بیوتیک به افراد دیگر خودداری نمایند.

این مقام مسئول بهداشت و درمان اردبیل اضافه کرد: بیماران آنتی بیوتیک های تجویزی برای یک عفونت را برای سایر بیماریها استفاده نکنند و آنرا در ساعت معین شده و به طور منظم تا اتمام دوره تجویزی آن، مصرف نمایند.

رییس واحد نظارت و پایش مصرف فرآورده های سلامت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بیماران خواست در صورت اتمام دوره درمان با آنتی بیوتیک و برای مصرف مجدد آن حتما با پزشک یا داروساز خود مشورت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم استفاده درست از آنتی بیوتیک ها توسط شهروندان

لزوم استفاده درست از آنتی بیوتیک ها توسط شهروندان