مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 13:202023-10-25اقتصادي

بانک مرکزی باید قاعده گذار بازار ارز باشد


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ناترازی های اقتصاد کشور از مهمترین دلایل مشکلات در حوزه ارزی است که قاعده گذاری بانک مرکزی برای بازار ارز و بازگشت ارزهای صادراتی ضرورت دارد.

- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ناترازی های اقتصاد کشور از مهمترین دلایل مشکلات در حوزه ارزی است که قاعده گذاری بانک مرکزی برای بازار ارز و بازگشت ارزهای صادراتی ضرورت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سیدعلی روحانی در دهمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مسئله ناترازی ارزی کشور به ناترازی انرژی بر می گردد و یکی از جاهایی که مصارف ارزی کشور را زیاد کرده است مشکل ناترازی انرژی است؛ لذا اگر این مشکل حل نشود ناترازی ارزی حل نخواهد شد.

وی با اشاره به مسئله دیگر در نظام ارزی و گشایش های ارزی اخیر گفت: در مورد گشایش های جدید ارزی یک نگرانی وجود دارد که اگر تزریق منابع ارزی اتفاق بیفتد کشور دچار کسری ذخایر ارزی شود.

لذا نقش بانک مرکزی در سیاست گذاری پیرامون این مسئله بسیار مهم است.

آیا هدف گذاری ذخایر ارزی برای ما مهم است؟ ذخایر چه میزان باید باقی باشد و چقدر باید مصرف شود؟ و به طور کلی بانک مرکزی و دولت چه نگاهی به ذخایر ارزی با توجه به گشایش ها دارد؟ معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مقوله مرکز مبادله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی باید قاعده گذار بازار ارز باشد

بانک مرکزی باید قاعده گذار بازار ارز باشد