مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 14:202023-10-30بين الملل

نقش جاسوسان انگلیس در شکنجه زندانیان گوآنتانامو زیر ذره بین است


آژانس اطلاعاتی انگلیس با تحقیقات قضایی جدیدی در ارتباط با ادعای همدستی جاسوس های این کشور در برنامه سیا برای شکنجه و انتقال مخفیانه مظنون ها پس از حملات 11 سپتامبر روبرو شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، دادگاه اختیارات تحقیقاتی انگلیس (IPT) گفته است که تحقیقات دیگری را در مورد ادعاهایی مبنی بر دست داشتن سرویس های اطلاعاتی انگلیس در بدرفتاری با یک زندانی بازداشت شده توسط ایالات متحده آغاز خواهد کرد.

این دادگاه در حکمی که روز جمعه منتشر شد، گفت شکایتی را از سوی عبدالرحیم النشیری ، شهروند سعودی که در زندان نظامی آمریکا در خلیج گوآنتانامو در کوبا بوده، مورد بررسی قرار می دهد.

النشیری که از سوی ایالات متحده به طرح ریزی در بمبگذاری القاعده در یک ناو آمریکایی در یمن متهم شده، در سال 2002 توسط سیا دستگیر و به این زندان در سال 2006 منتقل شد و برای مدتی نامحدود در این زندان مانده است.

وکلای النشیری استدلال کرده اند که استنباط غیر قابل مقاومت وجود دارد مبنی بر اینکه سازمان های اطلاعاتی انگلیس شامل ام آی5 و ام آی6 و مقر اطلاعاتی این کشور در اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به النشیری مشارکت داشته و در شکنجه و بدرفتاری با وی شریک بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جاسوسان انگلیس در شکنجه زندانیان گوآنتانامو زیر ذره بین است

نقش جاسوسان انگلیس در شکنجه زندانیان گوآنتانامو زیر ذره بین است