مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:552023-11-08اقتصادي

سیلاب گلمندره در گرمه مهار شد/ورود 250 متر مکعب سیلاب به این سد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سیلاب نیمه شب گذشته در شهرستان گرمه از توابع این استان توسط سد گلمندره مهار و این سد آبگیری شد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: سیلاب نیمه شب گذشته در شهرستان گرمه از توابع این استان توسط سد گلمندره مهار و این سد آبگیری شد.

سید عقیل مرتضوی در گفت و گو با ایسنا، میزان ورودی سیلاب به این سد را 250 متر مکعب بر ثانیه عنوان و اظهار کرد: با توجه به مهار سیلاب در مخزن این سد، خروجی سیلاب از دریچه های سد، هفت متر مکعب بر ثانیه بوده است.

وی توضیح داد: با توجه به اهتمام دولت سیزدهم طی دو سال اخیر در تصویب و ابلاغ اعتبارات مورد نیاز، تکمیل ساخت این سد در اولویت های دولت سیزدهم قرار گرفته بود.

مرتضوی تصریح کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی است و عملیات اجرایی آن حدود 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای ساخت این سد تاکنون حدود 663 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی گنجایش ذخیره سازی آب در مخزن این سد را 28 میلیون و 700 هزار متر مکعب آب ذکر کرد و گفت: هدف از ساخت این سد، کنترل سیلاب ورودی به جنگل گلستان، بهبود وضعیت کشاورزی در اراضی پایاب و رونق وضعیت صنعت و اقتصاد در منطقه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب گلمندره در گرمه مهار شد/ورود 250 متر مکعب سیلاب به این سد

سیلاب گلمندره در گرمه مهار شد/ورود 250 متر مکعب سیلاب به این سد