مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-09اقتصادي

دولت تنها 5 تا 7 درصد ظرفیت جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دارد


رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت جهت خرید تضمینی، جز در چند محصول استراتژیک، ظرفیت ندارد؛ این ظرفیت دولت در جامعه 5 تا 7 درصد بوده و مابقی باید در بخش خصوصی تامین و مدیریت شود.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: دولت جهت خرید تضمینی، جز در چند محصول استراتژیک، ظرفیت ندارد؛ این ظرفیت دولت در جامعه 5 تا 7 درصد بوده و مابقی باید در بخش خصوصی تامین و مدیریت شود.

غلامرضا قنبری امروز 18 آبان ماه، در همایش و گردهمایی کشاورزان در قالب طرح تحول کشاورزی استان که در مجتمع آیه ها برگزار شد، اظهار کرد: امنیت غذایی پایدار امروز در تمام کشورهای دنیا مسئله ای بسیار کلیدی و راهبردی است، حتی کشورهای اروپایی که بین خودشان برخی محصولات را تقسیم کرده بودند، امروز به این نتیجه رسیدند که باید نسبت به تامین مواد غذایی جامعه خود توجه کنند، وگرنه دچار مشکل می شوند.

وی افزود: در کشور ما نیز با توجه به تحریم ها، خشکسالی ها، مشکلات و موانع پیش رو قطعا مسئله امنیت غذایی یکی از مسائل بسیار مهم و کلیدی است.

امنیت غذایی به شکل جدی به تولید پایدار گره خورده، اگر تولید پایدار و ثبات در تولید نداشته باشیم، نمی توانیم در تامین امنیت غذایی کشور و غذای جامعه اطمینان لازم و کافی را داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت تنها 5 تا 7 درصد ظرفیت جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دارد

دولت تنها 5 تا 7 درصد ظرفیت جهت خرید تضمینی محصولات کشاورزی دارد