مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 15:152023-10-30بين الملل

کشفی شگفت انگیز قلعه های رومی در عراق و سوریه با کمک ماهواره جاسوسی (عکس)


این 116 قلعه رومی را در امتداد یک مرز 1000 کیلومتری ترسیم کند که نشان می دهد این قلعه ها در برابر مهاجمان عرب و ایرانی به عنوان یک خط دفاعی عمل می کرده اند.

- کشفی شگفت انگیز قلعه های رومی در عراق و سوریه با کمک ماهواره جاسوسی (عکس) این 116 قلعه رومی را در امتداد یک مرز 1000 کیلومتری ترسیم کند که نشان می دهد این قلعه ها در برابر مهاجمان عرب و ایرانی به عنوان یک خط دفاعی عمل می کرده اند.

دیجیاتو نوشت: باستان شناسان براساس تصاویر یک ماهواره جاسوسی متعلق به ایالات متحده که در طول جنگ سرد گرفته شده بودند، تقریباً 400 قلعه رومی را در سراسر عراق و سوریه شناسایی کرده اند که تاکنون کشف نشده بودند.

این تحقیق که در مجله دانشگاهی Antiquity منتشر شده است، درک مورخان و باستان شناسان درباره جبهه شرقی رم در 1900 سال قبل را تغییر می دهد.

این منطقه قبلاً توسط یک کشیش فرانسوی به نام آنتوان پوایدبارد که پیشگام باستان شناسی هوایی در دهه 1920 بود، بررسی شده است.

او توانست 116 قلعه رومی را در امتداد یک مرز 1000 کیلومتری ترسیم کند که نشان می دهد این قلعه ها در برابر مهاجمان عرب و ایرانی به عنوان یک خط دفاعی عمل می کرده اند.

در تحقیقات جدید 396 قلعه دیگر نیز کشف شده است که با وجود آن ها، می توان گفت این منطقه به احتمال زیاد یک مرکز تجارت جهانی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشفی شگفت انگیز قلعه های رومی در عراق و سوریه با کمک ماهواره جاسوسی (عکس)

کشفی شگفت انگیز قلعه های رومی در عراق و سوریه با کمک ماهواره جاسوسی (عکس)