مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 07:502023-11-20اقتصادي

پیش بینی برداشت 800 کیلوگرم زعفران در ملایر


مدیر جهادکشاورزی ملایر از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 800 کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی ملایر از آغاز برداشت زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال 800 کیلوگرم زعفران از سطح مزارع این شهرستان برداشت شود.

یوسف کاکاوند در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه برداشت زعفران در ملایر آغاز شده است و تا اواسط آذرماه ادامه دارد، اظهار کرد: در حال حاضر 133 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیرکشت زعفران است که از این میزان 118 هکتار بارور و بقیه غیربارور است.

کاکاوند با بیان اینکه متوسط تولید زعفران در هر هکتار شش کیلوگرم و در برخی مزارع تا 10 کیلوگرم است، افزود: ملایر از نظر میزان تولید و سطح زیرکشت زعفران جایگاه نخست را در استان همدان دارد.

وی به اهمیت صادرات این محصول اشاره کرد و زعفران را ادویه ای گرانقیمت دانست که در داروسازی نیز استفاده می شود و ادامه داد: پیش بینی می شود امسال میزان برداشت زعفران 10 تا 15 درصد افزایش داشته باشد کاکاوند، زعفران را گیاه مناسب کشت در مناطق کم آب دانست و بیان کرد: تغییر الگوی کشت و کاشت محصولات کشاورزی کم آب بر، یکی از سیاست های دولت است و زعفران یکی از گیاهان کم آب بر و پرسود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 800 کیلوگرم زعفران در ملایر

پیش بینی برداشت 800 کیلوگرم زعفران در ملایر