مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 15:302023-11-06بين الملل

نتیجه دیپلماسی پنهان صهیونیست ها چه شد؟


دیپلماسی پنهان همواره محور مهمی در سیاست خارجی اسراییل بوده که قبل از تأسیس این رژیم نیز وجود داشته و به عنوان دستاویزی برای فرار از انزوا به کار رفته است؛ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: درباره دیپلماسی پنهان در سال های اخیر، پژوهش های متعددی با رویکرد تئوریک و تحلیلی انجام گرفته است.

بر خلاف تعدد پژوهش های در پیوند با دیپلماسی پنهان ـ که البته تعداد پژوهش های انجام شده در این خصوص را نمی توان بالا شمرد ـ پژوهش های مربوط به دیپلماسی پنهان رژیم صهیونیستی تعداد بسیار اندک تری را شامل می شود که یکی از این پژوهش ها مقاله نقش دیپلماسی پنهان اسراییل در مناسبات منطقه ای: مطالعه موردی توافق ابراهیم نوشته وحیده احمدی عضو هیأت علمی پژوهشکده مطالعات راهبردی است.

در ادامه خلاصه ای از این مقاله را می خوانیم؛ دیپلماسی پنهان؛ سنت همیشگی اسراییل کاربرد دیپلماسی پنهان را از لحاظ تاریخی باید مربوط به قبل از تأسیس رسمی رژیم صهیونیستی دانست.

روابط مبتنی بر دوستی و نسبت های خویشاوندی که نفوذ برخی از یهودیان صهیونیست در میان سیاستمداران را موجب شده بود، در حمایت دولت های بزرگ از تأسیس حکومت یهود نقش بسزایی داشت.

تجربه موفق روابط پشت پرده این چنینی پس از تأسیس اسراییل نیز ادامه پیدا کرد؛ به گونه ای که اسراییلی ها از آغاز تأسیس ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه دیپلماسی پنهان صهیونیست ها چه شد؟

نتیجه دیپلماسی پنهان صهیونیست ها چه شد؟