مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 20:102023-11-05بين الملل

اهمیت همکاری های سه جانبه ایران، افغانستان و هند در ارتباط با موضوع ترانزیت


معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان گفت : افغانستان علاقمند است روابط تجاری خارجی خود را از مسیرهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد و از ظرفیت های بندر چابهار و بندرعباس برای صادرات و واردات خود استفاده بیشتری داشته باشد.

- معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان گفت : افغانستان علاقمند است روابط تجاری خارجی خود را از مسیرهای ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد و از ظرفیت های بندر چابهار و بندرعباس برای صادرات و واردات خود استفاده بیشتری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست وزیر دولت سرپرستی افغانستان در دیدار با حسین امیرعبداللهیان در تهران نیز ضمن تشکر از حُسن استقبال و میزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: علاوه بر ضرورت همسایگی، توسعه همکاری ها با ایران برای ما یک انتخاب آگاهانه است و ما برای توسعه این همکاری ها در زمینه های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری آمادگی کامل داریم و رابطه دوستانه با ایران را حفظ خواهیم کرد.

وی از کمک های ارزشمند ایران به زلزله زدگان هرات تشکر و قدردانی کرد و آن را نشان دهنده سخاوتمندی دولت و ملت ایران دانست.

وی همچنین جنایات رژیم اسراییل علیه ملت مسلمان فلسطین را غیرقابل تحمل دانست و ابراز امیدواری کرد: تمام دولت ها و ملت های مسلمان به کمک برادران و خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهمیت همکاری های سه جانبه ایران، افغانستان و هند در ارتباط با موضوع ترانزیت

اهمیت همکاری های سه جانبه ایران، افغانستان و هند در ارتباط با موضوع ترانزیت