مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:552023-10-31سياسي

ضرورت هم اندیشی دانشگاهیان ایران و ترکیه برای توسعه دیپلماسی علمی


رییس دانشگاه تهران بر ضرورت هم اندیشی سیاستمداران و مقامات دانشگاهی ایران و ترکیه و نهادسازی برای جبران غفلت ها در توسعه دیپلماسی علمی تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در دیدار با سفیر جمهوری ترکیه در تهران که در محل دفتر رییس دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: برای گسترش همکاری های علمی بین المللی بین دانشگاه تهران و دانشگاه های بزرگ کشور ترکیه علاقمند هستیم تا این همکاری ها در همه حوزه های علم و رشته ها به گونه ای توسعه پیدا کند که هر دو کشور اسلامی بتوانیم با به اشتراک گذاشتن نقاط قوت یکدیگر، در زمینه تقویت جایگاه علمی دو کشور هم افزایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی فراوان و روابط فرهنگی نزدیک بین دو ملت ایران و ترکیه، گفت: شرایط جهان می طلبد که ارتباطات دو کشور ایران و ترکیه گسترش بیشتری پیدا کند، بویژه با توجه به شرایطی که امروز در غزه شاهد هستیم.

تجمع باشکوه مردم ترکیه در حمایت از مردم غزه، نشان دهنده تعصب ارزشمندی است که مردم شریف ترکیه نسبت به مسائل کشورهای اسلامی و سرنوشت جهان اسلام دارند.

رییس دانشگاه تهران، افزایش همبستگی و گسترش روابط دو کشور را مستلزم تقویت ارزش های مشترک در موضوعات بین المللی و منطقه ای، فره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت هم اندیشی دانشگاهیان ایران و ترکیه برای توسعه دیپلماسی علمی

ضرورت هم اندیشی دانشگاهیان ایران و ترکیه برای توسعه دیپلماسی علمی